Wednesday, June 27, 2018

გაკვეთილის გეგმა 4


                                                                       გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის  სახელი, გვარი, პირადი ნომერი:  ციცინო  იოსებაშვილი,
საგანი:  მათემატიკა
სწავლების საფეხური / კლასი: დაწყებითი/ IV
მოსწავლეთა რაოდენობა: 15
გაკვეთილის თემა:  სვეტოვანი დიაგრამა
გაკვეთილის მიზანი:  მოსწავლეები შეისწავლიან სვეტოვან დიაგრამას, შეძლებენ მის აგებას, სვეტოვანი დიაგრამის სახით წარმოდგენილი მონაცემების აღწერას.
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები

კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)
1
საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება

ინდივიდუალური

1 წთ
2
თემისა და მიზნის გაცნობა

საერთო საკლასო
მასწავლებლს მიერ აგებული პრეზენტაცია
1 წთ
3
წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით მასწავლებელი კლასს სთავაზობს ჯგუფურ სამუშაოს:
   ბავშვებს ჰყოფს ჯგუფებად, ურიგებს ფურცლებს,რომლებზეც წარმოდგენილია პიქტოგრამები და დიაგრამები და სთავაზობს შემდეგ დავალებას:
  ყურადღებით დაათვალიერონ ფურცლები და გარკვეული ნიშნის მიხედვით გაანაწილონ ორ საქაღალდეში.იხ. დანართი 1. 
      მასწავლებელი ბავშვებს აძლევს განმავითარებელ შეფასებას.
მუშაობა ჯგუფებში
ჯგუფური
 მასწავლებლს მიერ აგებული პრეზენტაცია, ფურცლები, რომლებზეც წარმოდგენილია პიქტოგრამები და დიაგრამები.

 3წთ
4
მასწავლებელი ეკითხება ბავშვებს:
1.       ხომ არ ახსოვთ ამ ცხრილების სახელწოდებები ?
2.      რა განსხვავებაა მათი აზრით სვეტოვან დიაგრამასა და პიქტოგრამას შორის?
კითხვა-პასუხი
საერთო საკლასო
მასწავლებლს მიერ აგებული პრეზენტაცია,კომპიუტერი, პროექტორი,
4 წთ
5
მასწავლებლის მიერ წარმოდგენილი ინტერაქტიული პრეზენტაციის გამოყენებით მასალის ახსნა:
  მასწავლებელი  ეკრანზე წარმოადგენს სახელმძღვანელოს 194-ე გვერდზე მოცემულ მასალას პიქტოგრამას (იხ.დანართი 2)  მასწავლებელი  განმარტავს, რომ პიქტოგრამა ამ შემთხვევაში ასახავს ბურთების რაოდენობას, რომლებიც ერთ-ერთი შეჯიბრის დროს ჩააგდეს ბავშვებმა კალათში.            
კითხვა-პასუხი
საერთო საკლასო
მასწავლებლს მიერ აგებული პრეზენტაცია, კომპიუტერი, პროექტორი
2 წთ
6
ახალი მასალის განმტკიცების მიზნით მასწავლებელი ეკითხება ბავშვებს:
1.       პიქტოგრამის მიხედვით რამდენი ბურთი ჩააგდო კალათში ცოტნემ? ნიკამ? გიორგიმ? საბამ?
2.      როგორ ფიქრობთ, შეიძლება ბურთის ჩახატვის ნაცვლად გავაფერადოთ უჯრები?
თქვენი აზრით, ბურთების ჩახატვა უფრო მეტ დროს მოითხოვს თუ უჯრების გაფერადება?
კითხვა-პასუხი
საერთო საკლასო
მასწავლებლს მიერ აგებული პრეზენტაცია, კომპიუტერი, პროექტორი
5 წთ
7
ჯგუფური სამუშაო:
სვეტოვანი დიაგრამის აგება პიქტოგრამის მიხედვით:
  ბავშვები კომპიუტერებთან აგებენ დიაგრამას. 
    მასწავლებელი ბავშვებს აძლევს განმავითარებელ შეფასებას.
მუშაობა ჯგუფებში
ჯგუფური
მასწავლებლს მიერ აგებული პრეზენტაცია, კომპიუტერი, პროექტორი
11 წთ
8
მასწავლებელი პრეზენტაციის მეშვეობით წარმოადგენს სვეტოვან დიაგრამას .(იხ დანართი  3)
სთხოვს მოსწავლეებს დასვან კითხვები მის შესახებ და თავადვე უპასუხონ. 
კითხვა-პასუხი
საერთო საკლასო
მასწავლებლს მიერ აგებული პრეზენტაცია, სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
12 წთ
9
დასკვნის გაკეთება:
   მასწავლებელი ეკითხება ბავშვებს რისთვის არის საჭირო დიაგრამები?
განმავითარებელი
საერთო საკლასო
მასწავლებლს მიერ აგებული პრეზენტაცია
3წთ
10




11
საშინაო დავალება:



მასწავლებლს მიერ აგებული პრეზენტაცია, სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი,სახელმძღვანელოს გვ.195 N2,გვ.197 N5.
1წთ

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:  გაიხსენებენ რა არის პიქტოგრამა, შეადარებენ       პიქტოგრამასა და დიაგრამას, ივარჯიშებენ  სვეტოვანი დიაგრამის აგებაში, შეძლებენ სვეტოვანი დიაგრამის საშუალებით წარმოდგენილი მონაცემების აღწერას.








დანართი1:
დანართი 2:

დანართი 3:

No comments:

Post a Comment