გაკვეთილის
გეგმა
მასწავლებლის
სახელი, გვარი, პირადი ნომერი: ციცინო იოსებაშვილი,
საგანი: მათემატიკა
სწავლების
საფეხური / კლასი: დაწყებითი/ IV
მოსწავლეთა
რაოდენობა: 15
გაკვეთილის
თემა: სვეტოვანი დიაგრამა
გაკვეთილის
მიზანი: მოსწავლეები შეისწავლიან სვეტოვან დიაგრამას, შეძლებენ
მის აგებას, სვეტოვანი დიაგრამის სახით წარმოდგენილი მონაცემების აღწერას.
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების
ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო (წთ)
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება
|
ინდივიდუალური
|
1 წთ
|
||
2
|
თემისა და მიზნის გაცნობა
|
საერთო საკლასო
|
მასწავლებლს მიერ აგებული პრეზენტაცია
|
1 წთ
|
|
3
|
წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით მასწავლებელი კლასს სთავაზობს ჯგუფურ სამუშაოს:
ბავშვებს ჰყოფს ჯგუფებად, ურიგებს ფურცლებს,რომლებზეც წარმოდგენილია პიქტოგრამები
და დიაგრამები და სთავაზობს შემდეგ დავალებას:
ყურადღებით
დაათვალიერონ ფურცლები და გარკვეული ნიშნის მიხედვით გაანაწილონ ორ საქაღალდეში.იხ.
დანართი 1.
მასწავლებელი ბავშვებს აძლევს განმავითარებელ შეფასებას. |
მუშაობა ჯგუფებში
|
ჯგუფური
|
მასწავლებლს
მიერ აგებული პრეზენტაცია, ფურცლები, რომლებზეც წარმოდგენილია პიქტოგრამები და დიაგრამები.
|
3წთ
|
4
|
მასწავლებელი ეკითხება ბავშვებს:
1.
ხომ არ ახსოვთ ამ ცხრილების სახელწოდებები ?
2.
რა განსხვავებაა მათი
აზრით სვეტოვან დიაგრამასა და პიქტოგრამას შორის?
|
კითხვა-პასუხი
|
საერთო საკლასო
|
მასწავლებლს მიერ აგებული პრეზენტაცია,კომპიუტერი,
პროექტორი,
|
4 წთ
|
5
|
მასწავლებლის მიერ წარმოდგენილი ინტერაქტიული პრეზენტაციის გამოყენებით მასალის ახსნა:
მასწავლებელი ეკრანზე წარმოადგენს სახელმძღვანელოს 194-ე გვერდზე მოცემულ მასალას პიქტოგრამას (იხ.დანართი 2) მასწავლებელი განმარტავს,
რომ პიქტოგრამა ამ შემთხვევაში ასახავს ბურთების რაოდენობას, რომლებიც ერთ-ერთი შეჯიბრის
დროს ჩააგდეს ბავშვებმა კალათში.
|
კითხვა-პასუხი
|
საერთო საკლასო
|
მასწავლებლს მიერ აგებული პრეზენტაცია, კომპიუტერი,
პროექტორი
|
2 წთ
|
6
|
ახალი მასალის განმტკიცების მიზნით მასწავლებელი ეკითხება ბავშვებს:
1.
პიქტოგრამის მიხედვით რამდენი ბურთი ჩააგდო კალათში
ცოტნემ? ნიკამ? გიორგიმ? საბამ?
2.
როგორ ფიქრობთ, შეიძლება
ბურთის ჩახატვის ნაცვლად გავაფერადოთ უჯრები?
თქვენი აზრით, ბურთების ჩახატვა უფრო მეტ დროს მოითხოვს
თუ უჯრების გაფერადება?
|
კითხვა-პასუხი
|
საერთო საკლასო
|
მასწავლებლს მიერ აგებული პრეზენტაცია, კომპიუტერი,
პროექტორი
|
5 წთ
|
7
|
ჯგუფური სამუშაო:
სვეტოვანი დიაგრამის აგება პიქტოგრამის მიხედვით:
ბავშვები
კომპიუტერებთან აგებენ დიაგრამას.
მასწავლებელი ბავშვებს აძლევს განმავითარებელ შეფასებას.
|
მუშაობა ჯგუფებში
|
ჯგუფური
|
მასწავლებლს მიერ აგებული პრეზენტაცია, კომპიუტერი,
პროექტორი
|
11 წთ
|
8
|
მასწავლებელი პრეზენტაციის მეშვეობით წარმოადგენს სვეტოვან დიაგრამას .(იხ დანართი 3)
სთხოვს მოსწავლეებს დასვან კითხვები მის შესახებ და
თავადვე უპასუხონ.
|
კითხვა-პასუხი
|
საერთო საკლასო
|
მასწავლებლს მიერ აგებული პრეზენტაცია, სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი, პროექტორი
|
12 წთ
|
9
|
დასკვნის გაკეთება:
მასწავლებელი
ეკითხება ბავშვებს რისთვის არის საჭირო დიაგრამები?
|
განმავითარებელი
|
საერთო საკლასო
|
მასწავლებლს მიერ აგებული პრეზენტაცია
|
3წთ
|
10
|
|||||
11
|
საშინაო დავალება:
|
მასწავლებლს მიერ აგებული პრეზენტაცია, სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი, პროექტორი,სახელმძღვანელოს გვ.195 N2,გვ.197 N5.
|
1წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები: გაიხსენებენ რა არის პიქტოგრამა, შეადარებენ პიქტოგრამასა და დიაგრამას, ივარჯიშებენ სვეტოვანი დიაგრამის აგებაში, შეძლებენ სვეტოვანი
დიაგრამის საშუალებით წარმოდგენილი მონაცემების აღწერას.
დანართი1:
დანართი 2:
დანართი 3:
No comments:
Post a Comment